
Consiliul Concurentei considera ca activitatea de colectare a deseurilor de ambalaje de la populatie poate fi derulata de mai multi operatori economici autorizati, nu doar de operatorii de salubritate, pentru a imbunatati concurenta pe aceasta piata.
Ca urmare, autoritatea de concurenta recomanda Ministerului Mediului completarea atat a procedurii, cat si criteriilor de inregistrare a operatorilor economici colectori autorizati, care preiau, prin achizitie, deseuri de ambalaje de la populatie de la locul de generare a acestora. Completarea vizeaza introducerea unor aspecte obiective, transparente si nediscriminatorii, pe baza carora autoritatile administratiei publice locale sa decida inregistrarea acestora.
Consiliul Concurentei considera ca, in vederea inregistrarii pentru preluarea prin achizitie de deseuri de ambalaje de la populatie, orice operator economic, inclusiv cel de salubrizare, trebuie sa indeplineasca o serie de conditii, cum ar fi: sa fie autorizat de catre Ministerul Mediului si sa demonstreze ca are capacitate tehnico-economica de a furniza serviciul sau, cel putin, are posibilitatea de a obtine capacitatea in de maxim 3 luni de la inregistrarea operatorului economic in cauza”, se arata in comunicatul transmis de Consiliul Concurentei.
In acelasi timp, conditiile tehnico-economice avute in vedere de catre Unitatile Administrativ Teritoriale (UAT) trebuie sa fie minimale, dar obiective si necesare pentru prestarea acestei activitati. Ca urmare, UAT nu pot impune conditii tehnico-economice disproportionate, care pot constitui bariere la intrarea pe piata, cum ar fi impunerea unor dotari care presupun investitii majore ce ar trebui efectuate de operatorii economici colectori si care fac neprofitabila aceasta activitate economica.
De asemenea, autoritatea de concurenta recomanda implementarea unui sistem de evidenta si de raportare a cantitatilor de deseuri de ambalaje achizitionate de la populatie, care sa permita identificarea persoanelor fizice beneficiare (cu protejarea datelor lor cu caracter personal) si a cantitatilor vandute de acestea, separat, pentru fiecare UAT in care operatorul economic colector autorizat este inregistrat, fara sa fie incluse date si informatii privind nivelul si structura pretului de achizitie a deseurilor de ambalaje de la populatie.Totodata, Consiliul Concurentei considera ca procedura trebuie sa prevada si cazurile in care actul administrativ de inregistrare poate fi revocat ori efectele sale sunt suspendate.