
Activitatea de relatii cu publicul si audiente incadrul parchetelor se suspenda pana la data de 30 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii suspendarii si va fi suplinita de primirea sesizarilor, cererilor si memoriilor prin corespondenta, folosind mijloacele de comunicare electronice sau trimiterile postale.
Decizia a fost luata prin Ordinul nr. 54 din data de 10 martie 2020, emis de Procurorul general al Romaniei, pentru limitarea raspandirii infectiilor cauzate de virusul COVID 19.
Pe perioada incidentei prezentului ordin, comunicarea actelor procedurale se va realiza preponderent prin intermediu postei electronice, cu acordul prealabil al destinatarului. Intrarea persoanelor in sediile parchetelor, cu exceptia personalului propriu si a celui din institutiile sistemului judiciar, de ordine publica si siguranta nationala, se va face numai dupa completarea unei declaratii pe propria raspundere. In cazurile in care, din continutul declaratiei mentionate anterior, rezulta vreuna din situatiile de risc indicate de raspunsul afirmativ la intrebari, conducerea parchetului sau persoanele desemnate vor interzice accesul declarantului, se arata in comunicatul Parchetului General.
Procurorul de caz poate amana efectuarea activitatilor procedurale care implica contactul direct cu persoanele, in masura in care este posibil fata de urgenta cauzei. De asemenea, s-au dispus masuri pentru dezinfectarea si igienizarea spatiilor accesibile publicului si birourilor personalului din sediile parchetelor, precum si masuri privind personalul propriu din cadrul Ministerului Public.