Breaking News
Cont utilizator
Login | Inregistrare | Modificare Profil

Traducere site

Pana in 2018, Romania va avea primele patru parcari sigure si securizate. Initiativa, finantata din bani europeni a venit de la Lugoj

Spatiere randuri+- ADimensiune font+- Printati articolul


Proiectul „Realizare si Conectare la Sistemul Inteligent de Transport de Parcari Sigure si Securizate in Romania, de-a lungul retelei de drumuri TEN – T -2015-RO-TM-0137-M” a fost lansat miercuri, 26 octombrie la Lugoj.





Finantat prin Programul Connecting Europe Facility 2014-2020, direct de catre Comisia Europeana, proiectul isi propune sa dezvolte primele 4 parcari sigure si securizate din Romania care vor fi integrate in reteaua europeana de spatii de stationare sigure si securizate pentru camioane si vehicule comerciale. Pana la inceputul anului 2018, in zona Lugojului, o parcare deja existenta si functionala va fi modernizata, iar alte trei parcari sigure si securizate vor fi construite de la zero.

Proiectul include de asemenea implementarea si utilizarea operationala a sistemelor de transport inteligente (STI) pentru serviciile de informatii referitoare la spatii de parcare sigure si securizate. Astfel va fi optimizata utilizarea spatiilor de parcare, iar soferii sau societatile de transport vor avea posibilitatea sa ia mai usor decizia asupra momentului si locului potrivit pentru stationare. Manualul de bune practici realizat in cadrul proiectului va fi transparent si accesibil operatorilor de parcari care vor putea prelua modelul de succes.

Ne dorim sa constituim un punct de plecare, un model pentru cei care sunt interesati de domeniul transporturilor rutiere. Avem prevazute, pe langa constructia efectiva a celor patru parcari securizate, si demararea unui amplu studiu care sa ne ofere atat o perspectiva legala cat si una tehnica asupra modalitatilor de a dezvolta acest tip de investitii. Un alt obiectiv important al proiectului este crearea unui soft disponibil pentru transportatori care sa le ofere informatii precise despre reteaua de parcari securizate pe care le pot gasi pe rutele lor”, a spus Daniel Gabriel Olariu, managerul companiei Ausnit, Olariu si Asociatii si vicepresedinte ESPORG (Organizatia Europeana a Parcarilor Securizate).

Conform normelor europene „LABEL”, pentru a fi considerata sigura si securizata, o parcare trebuie sa indeplineasca o serie de standarde cum ar fi bariere la intrare si la iesire, sa fie monitorizata video, sa fie iluminata, pazita si imprejmuita. Valoarea totala a proiectului este de 5 milioane de euro dintre care 4, 25 milioane reprezinta finantarea Comisiei Europene, iar 750 mii de euro este contributia companiei Ausnit, Olariu si Asociatii, companie care a depus cererea de finantare si gestioneaza acum proiectul. Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) este implementat in baza Regulamentului (UE) nr.1316/2013 al Parlamentului si Consiliului si sprijina implementarea proiectelor de interes european care vizeaza dezvoltarea si constructia unor infrastructuri si servicii noi, precum si modernizarea infrastructurilor si serviciilor existente in sectoarele: transport, telecomunicatii, energie. CEF acorda prioritate conexiunilor lipsa din sectorul transporturilor vizand accelerarea investitiilor in domeniul retelelor transeuropene, in special in finalizarea coridoarelor de transport la nivel european si urmareste sa mobilizeze finantarea provenind atat din sectorul public, cat si din cel privat.

Comentarii

comentarii



Niciun comentariu

Niciun comentariu Acest articol nu are inca niciun comentariu

Articolul acesta nu are inca niciun comentariu.

Dar dumneavoastra puteti comenta primul! Lasati un comentariu !

Lasati un comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul LugojOnline.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii. Intreaga responsabilitate a formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Adresa dumneavoastra de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *


Articole asemanatoare

ro_RORomanian
en_USEnglish ro_RORomanian