Traducere site

Print
sas2017

„Eva Luna” de Isabel Allende! RECENZIE realizata de prof. Andreia Ivascu

Spatiere randuri+- ADimensiune font+- Printati articolul

expertlugoj.net-gifmaker_600x200

Ma cheama Eva, ceea ce inseamna viata, conform unei carti pe care a consultat-o mama ca sa-mi aleaga numele. M-am nascut in ultima odaie a unei case intunecate si am crescut printre mobile vechi, carti in latina si munii umane, dar asta n-a reusit sa ma faca melancolica, pentru ca am venit pe lume purtand in memorie boarea selvei.” (p. 7)

bratumetal2016-compressor

boxbun2018

Isabel Allende publica in 1987 romanul Eva Luna aducand in prim plan un personaj feminin excentric ce isi tese povestile in mijlocul junglei amazoniene. Cuprinsa de o forta ce vine parca dintr-o lume de mult apusa, o femeie salveaza de la moarte un indian otravit de veninul unui sarpe, ajutandu-l in acelasi timp sa nu devina doar un corp destinat unui experiment. Din aceasta pasiune tamaduitoare se va naste mai apoi un copil, Eva, botezata astfel ca sa iubeasca viata. Ramasa orfana inca de mica, Eva isi croieste un drum presarat in zilele amare cu lacrimi si inmiresmat in zilele cu soare de miracolele pe care le poate face dragostea si bunatatea.

Tovarasi in calatoria supravietuirii ii sunt bogatii fara prejudecati in resedintele carora isi castiga traiul ca servitoare. Astfel, langa Eva isi fac pe rand aparitia patroana inimoasa a unui bordel de lux, un negustor oriental dintr-un sat indepartat, un mic borfas care ajunge liderul de temut a gherilelor din jungla amazoniana si un travestit celebru cu o viata destul de colorata. Comuniunea dintre aceste personaje contureaza vocea Evei Luna care deapana cu nostalgie si umor povestea fascinanta a unei femei pe care viata a iubit-o necontenit. Personajele, mai ales cele feminine, asa cum se intampla si in creatiile anterioare ale Isabelei Allende, reusesc sa creeze lumea prin cuvant, ca printr-o magie pe care doar initiatii ajung sa o cunoasca sunt rememorate date ce au menirea precisa de a scoate din anonimat trairi, sentimente si priviri de mult uitate.

Eva Luna este un roman remarcabil ce revarsa asupra cititorului o cascada de povestiri captivante spuse de vocea memorabila a unui femei independente si plina de viata caracterizata in mare parte de setea de libertate, de spiritul de aventura ce poate depasi cu usurinta granitele realului. Allende contureaza realismul magic accentuand mai ales rolul imensurabil al personajelor feminine fiind astfel comparata cu mai toti marii scriitori latino-americani ai ultimelor decenii, de la Gabriel Garcia Marquez, a carui influenta asupra scrierilor sale o recunoaste de la bun inceput, la Julio Cortazar, Miguel Angel Asturias sau AlejoCarpentier. Mergand putin mai departe am putea afirma ca scriitoarea chiliana ii depaseste pe multi dintre ei, mai ales in ceea ce priveste uriasul succes la public, fiecare publicatie a sa devenind imediat bestseller in mai toate tarile unde s-a publicat.

mayagymfitiulieaugist2018
alexandrahaurstyleapr2018