silcomcnc2017-compressor
Breaking News
Cont utilizator
Login | Inregistrare | Modificare Profil

Traducere site

sas2017

Curtea de Conturi a aprobat Raportul Public pe anul 2017. In urma controalelor efectuate la Lugoj, au fost sesizate organele de urmarire penala

Spatiere randuri+- ADimensiune font+- Printati articolul


Plenul Curtii de Conturi a Romaniei a aprobat Raportul Public pe anul 2017, document care a fost publicat luni pe site-ul institutiei si care cuprinde concluziile actiunilor de audit efectuate in anul 2018 asupra conturilor de executie intocmite pentru exercitiul bugetar al anului 2017 si a modului de administrare a patrimoniului public sau privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale.





La pagina 234 a Raportul Public al Curtii de Coturi, „din analiza situatiei stadiului de implementare a proiectelor din cadrul Programului vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare (Statia de epurare de la Jabar) s-a constatat ca, reprezentantul legal a UAT-ului Municipiul Lugoj nu a respectat obligatiile prevazute la art. 5 pct. 16 lit. b) din contractul de finantare nerambursabila si nu a instiintat Agentia Fondului de Mediu in vederea stabilirii si recuperarii sumelor decontate din Fondul pentru Mediu pentru finantarea cheltuielilor neeligibile. Neinstiintarea Agentiei Fondului de Mediu asupra aspectelor constatate a fost posibila si ca urmare a faptului ca la nivelul AFM nu a fost elaborata o procedura de urmarire a respectarii acestor obligatii contractuale, care sa prevada inclusiv masuri pentru acoperirea unor astfel de riscuri, atat in perioada de valabilitate a contractelor de finantare, cat si dupa expirarea valabilitatii acestora, in vederea protejarii fondurilor publice impotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei.”

 

In timpul misiunii, in vederea clarificarii aspectelor constatate, AFM a initiat demersuri in vederea obtinerii de la beneficiari a documentelor si informatiilor necesare stabilirii sumelor necuvenite. In conditiile in care nu au fost facute demersuri pentru stabilirea in cadrul procedurilor operationale interne a modului concret de verificare a indeplinirii criteriilor de eligibilitate a cheltuielilor aferente procurarilor de echipamente, decontarea acestor cheltuieli s-a efectuat, de regula, in baza unor documente justificative incomplete, din cuprinsul carora nu rezulta elementele (date de identificare, caracteristicile tehnice, pret,provenienta, data fabricatiei, data achizitiei etc.), necesare stabilirii indeplinirii tuturor conditiilor de eligibilitate a cheltuielilor, inclusiv daca echipamentele/utilajele procurate sunt noi, iar cheltuielile aferente acestora respecta principiile unui management financiar corespunzator,” se arata in document.

 

Pe parcursul verificarilor, „in vederea clarificarii aspectelor constatate, AFM a initiat demersuri in vederea obtinerii documentelor justificative obligatorii si reanalizarii eligibilitatii acestor cheltuieli conform informatiilor cuprinse in aceste documente. Din verificarea efectuata s-a constatat faptul ca AFM a pierdut calitatea de creditor in cazul unor contracte de finantare nerambursabila, neefectuand in termen toate demersurile legale ce se impuneau pentru inscrierea la masa credala a beneficiarilor pentru care a fost deschisa procedura de insolventa.”

 

O alta deficienta identificata este cea legata de „diminuarea cuantumului elementelor de activ ale AFM cu suma de 529.536 mii lei, reprezentand abateri financiare aferente trecerii pe cheltuieli a contribuabililor radiati, fara o analiza prealabila din partea conducerii asupra modului in care structurile specializate ale AFM au intreprins toate demersurile legale pentru recuperarea respectivelor debite si respectarea prevederilor art. 266 „Anularea creantelor fiscale” din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in vederea luarii unor masuri operative de stabilire a caracterului imputabil/neimputabil aferent fiecarei sume scazute din activul entitatii. Totodata, s-a constatat o diferenta de 545 mii lei in minus (353 mii lei in anul 2016 si 192 mii lei in anul 2017) intre datele reflectate in contul de cheltuieli „Debitori scosi din activ si urmariti in continuare” si datele consemnate in documentele justificative.”  

 

Din Raportul local al Curtii de Conturi rezulta faptul ca, „la nivelul societatii Meridian 22 SA Lugoj au fost angajate cheltuieli cu salariile angajatilor proprii, cat si cu materialele consumate, pentru lucrarile realizate la Statia de Epurare Jabar, in scopul punerii in functiune a treptei biologice (la care au fost efectuate interventii), in conditiile in care acesta era obligat sa preia tot sistemul in stare de functionare, cu toate avizele necesare, de la delegatar (Primaria Municipiului Lugoj), acesta fiind beneficiarul Contractelor de executie lucrari de modernizare, dar si a celui de servicii de punere in functiune (33 mii lei).”

 

Tot la Meridian 22 SA Lugoj s-a constatat ca, „au fost efectuate plati nelegale catre directorii entitatilor publice a altor drepturi de natura salariala in afara remuneratiei prevazute de actele normative in vigoare (OG 26/2013). Alte abateri s-au constatat la Meridian 22 SA Lugoj si in privinta inchirierii spatiilor cu alta destinatie care au fost puse gratuit la dispozitia chiriasilor, fara plata chiriei sau a utilitatilor aferente in valoare de 54 mii lei.”

 

La pagina 287 a documentului, se arata ca „Unitatea Administrativ Teritoriala a Municipiului Lugoj, judetul Timis, a inregistrat in mod eronat in „Contul de disponibil al imprumuturilor interne si externe”, plata dobanzilor si comisioanelor, precum si rambursarea ratelor de capital, cu efect de denaturare a rulajului acestuia. Totodata, se arata ca intre datele raportate Ministerului Finantelor Publice prin „Situatia privind finantarea rambursabila contractata direct, fara garantia statului sau garantata de unitatea administrativ-teritoriala, la data de 29.12.2017” si datele existente in evidenta contabila a entitatii exista o diferenta reprezentand valoarea comisioanelor bancare platite catre banca finantatoare.”

 

Urmare actiunilor de audit financiar desfasurate in anul 2017, efectuate la UATM Lugoj, Plenul Curtii de Conturi a aprobat sesizarea organelor de urmarire penala. Pentru mai multe informatii despre Raportul public pe anul 2017, despre Rapoartele referitoare la finantele publice locale pe anul 2017, precum si despre Raportul de activitate pe anul 2018, poate fi accesat site-ul Curtii de Conturi a Romaniei www.curteadeconturi.ro, la rubrica Publicatii recente.

mayagymfit2019
alexandrahaurstyleapr2018

Comentarii

comentarii


anuntangajaresilcomaugustt2015_mini
brutariaardelean2017

Niciun comentariu

Niciun comentariu Acest articol nu are inca niciun comentariu

Articolul acesta nu are inca niciun comentariu.

Dar dumneavoastra puteti comenta primul! Lasati un comentariu !

Lasati un comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul LugojOnline.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii. Intreaga responsabilitate a formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Adresa dumneavoastra de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Articole asemanatoare


Cautare articole

Fotografia zilei

mareaasfaltare2019

Publicitate

fetcuoptimauto2018

Publicitate

honeyrace2019bis

Publicitate

Slide background
bannercerapidmai2014210

Horoscop